Pierwsze kroki
1 Dodaj portfel i konta bankowe
Sprawdź ile masz w portfelu i dodaj go do programu. Podobnie uczyń z kontami bankowymi, których używasz na co dzień do płatności. Zweryfikuj koniecznie, czy salda się zgadzają, bowiem te pieniądze będą rozdzielane w budżecie.
2 Dodaj koperty
Kilka przykładowych kopert zostało utworzonych, możesz je dostosować jak chcesz. Nie przejmuj się, jeśli początkowo nie wiesz, jakich kopert możesz potrzebować. Zacznij od pewniaków takich jak Żywność, czy Mieszkanie. Zasada "im mniej tym lepiej" jest tutaj dobrą wskazówką.
3 Ustal budżet rozdzielając pieniądze do kopert
W kolumnie Dodano przy każdej z kopert wpisz kwotę, którą planujesz wydać do końca miesiąca. Kontynuuj, aż rozdzielisz wszystkie pieniądze. Nie zapomnij o przeznaczeniu części pieniędzy na oszczędności. Jeżeli chcesz i masz wystarczające fundusze, możesz zaplanować również kolejny miesiąc.
4 Księguj wydatki
Najlepiej to robić po każdej transakcji, ale też możesz zbierać paragony i zapisywać je w programie co kilka dni.
5 Księguj przychody
Jak tylko otrzymasz i zaksięgujesz kolejne pieniądze, pojawią się one w kopercie Do rozdysponowania . Wróć wtedy do punktu 3
i rozdziel te pieniądze do kopert
według uznania.