Pierwsze kroki

Ilustracja kroków

1 Dodaj portfel i konta bankowe

Sprawdź ile masz w portfelu i dodaj go do programu. Podobnie uczyń z kontami bankowymi, których używasz na co dzień do płatności. Zweryfikuj koniecznie, czy salda się zgadzają, bowiem te pieniądze będą rozdzielane w budżecie.

2 Dodaj koperty

Kilka przykładowych kopert zostało utworzonych, możesz je dostosować jak chcesz. Nie przejmuj się, jeśli początkowo nie wiesz, jakich kopert możesz potrzebować. Zacznij od pewniaków takich jak Żywność, czy Mieszkanie. Zasada "im mniej tym lepiej" jest tutaj dobrą wskazówką.

3 Ustal budżet rozdzielając pieniądze do kopert

W kolumnie Dodano przy każdej z kopert wpisz kwotę, którą planujesz wydać do końca miesiąca. Kontynuuj, aż rozdzielisz wszystkie pieniądze. Nie zapomnij o przeznaczeniu części pieniędzy na oszczędności. Jeżeli chcesz i masz wystarczające fundusze, możesz zaplanować również kolejny miesiąc.

4 Księguj wydatki

Najlepiej to robić po każdej transakcji, ale też możesz zbierać paragony i zapisywać je w programie co kilka dni.

5 Księguj przychody

Jak tylko otrzymasz i zaksięgujesz kolejne pieniądze, pojawią się one w kopercie Do rozdysponowania . Wróć wtedy do punktu 3 i rozdziel te pieniądze do kopert według uznania.

Czytaj dalej:
Podstawowe zasady